Menu

Hasło systemowe

Jak zarządzać hasłem systemowym?

Hasło systemowe umożliwia logowanie do UBI oraz sieci WIT (poczty, zdalnego pulpitu). Musisz je regularnie zmieniać co 120 dni – w przeciwnym razie konto zostanie zablokowane.

Uwaga: Zmiana hasła może potrwać kilka minut.

  1. Kliknij ikonę PARAMETRY w prawym rogu ekranu, następnie wybierz Ustaw hasło systemowe
    Ikona parametrów w UBI
  2. Wypełnij formularz:
    • Aktualne hasło – wpisz obecne hasło
    • Nowe hasło – użyj 7-15 znaków (litery, cyfry, znaki specjalne)
    • Nowe hasło (powtórzone) – wpisz ponownie nowe hasło
  3. Kliknij Zmień hasło aby zatwierdzić lub Anuluj aby przerwać
    Formularz zmiany hasła

Uwaga: Termin wygaśnięcia hasła aktualizuje się w pełnej godzinie zegarowej.

  1. Wciśnij kombinację klawiszy Ctrl + Alt + Delete
  2. Kliknij Zmień hasło...
    Opcja zmiany hasła w Windows
  3. Wpisz stare hasło i dwa razy nowe hasło, następnie kliknij przycisk strzałki
    Formularz zmiany hasła w Windows

  1. Zaloguj się przez SSH do serwera oceanic.wsisiz.edu.pl
  2. Zmień hasło LDAP:
    • Wydaj polecenie: passwd
    • Wpisz stare hasło
    • Wpisz nowe hasło
    • Ponownie wpisz nowe hasło
  3. Zmień hasło SMB:
    • Wydaj polecenie: smbpasswd -r themes -U WSISIZ.EDU.PL\\username
    • Wpisz stare hasło
    • Wpisz nowe hasło
    • Ponownie wpisz nowe hasło

Jeśli hasło utraciło ważność i nie możesz się zalogować, użyj formularza resetowania.

Ważne: Nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail zapisany w UBI (Mój profil > Dane osobowe).

  1. Przejdź na stronę Reset hasła w UBI
  2. Wypełnij formularz i kliknij Wygeneruj nowe hasło
    Formularz resetowania hasła

Możliwe błędy:

  • Podane dane nie pasują do żadnego użytkownika – sprawdź adres e-mail w profilu UBI
  • Wybrany użytkownik ma wyłączoną opcję resetowania hasła – skontaktuj się z administratorem: hasla@wit.edu.pl

  1. Kliknij ikonę PARAMETRY w prawym rogu, następnie Opcje resetowania hasła
    Opcje resetowania hasła w parametrach
  2. Zaznacz lub odznacz pole Zablokuj możliwość resetowania hasła
    Ustawienie blokady resetowania
  3. Kliknij Zapisz
    Potwierdzenie blokady resetowania

Jeśli nie możesz się zalogować do Office z powodu problemów z autoryzacją (zmiana telefonu, aplikacji):

  1. W UBI przejdź do Mój profil > Parametry konta, znajdź sekcję OFFICE 365 i kliknij Resetuj obecny sposób autoryzacji
    Reset weryfikacji dwuetapowej

W razie problemów skontaktuj się z administratorem sieci WIT: hasla@wit.edu.pl

Informacje dodatkowe:

  • Niektóre usługi (MySQL/PostgreSQL) wymagają indywidualnego hasła ustawianego podczas dodawania zasobu
  • Hasło systemowe jest ważne przez 120 dni
  • Po tym czasie konto zostanie automatycznie zablokowane